23 Nisan 2016 Cumartesi

22. "Tanrı'nın burnundan duman yükseldi mi?"

22. "Tanrı'nın burnundan duman yükseldi mi?"

Burnundan duman yükseldi, Ağzından ateş yiyip bitirdi; Ondan közler tutuştular.(II. Samuel 22:9)
Ben de onlara bir aslan gibiyim; kaplan gibi yolun yanında bekleyeceğim (Hoşea 13:7)
Yine bu da bizi şaşırtan itirazlardan biridir. Çünkü burada da, insanbiçimci dil kullanımının bir başka örneğini görüyoruz (bakınız sayfa 158-159). Bu soruya yanıt olarak söyleyebileceğimiz iki şey vardır;

a) Daha önce de söylediğimiz gibi, Kuran da insanbiçimci dil kullanır. "Allah'ın yüzü" terimini çok kullanır (örneğin Rahmân/55:27). Eğer Allah'ın gerçekten bir yüzü varsa, bu neye benzer? Kuran aynı zamanda bize Allah'ın "gözetim"inden (Arapça: "nezâret") söz eder (Bkz. Hûd/11:37; Tûr/52:48; Kâmer/54:14). Buradan hareket edip O'nun gözlerinin ne renk olduklarını soralım mı? Tabii ki bu soru bizim yanıtladığımız soru kadar saçma bir sorudur.

b) Kutsal Kitap bize Tanrı'nın Kendisinin sorduğu, "Beni kime benzeteceksiniz ki, ben ona eşit olayım?" (Yeşaya 40:25), ve "Beni kime benzeteceksiniz ki kıyaslanabilinelim?" sorularını sorar. Tanrı hiç kimseyle ve hiçbir şeyle kıyaslanmaz. Tanrı'yı anlamamıza yardımcı olmak amacıyla insansal terimler kullanıldığında bu dilin harfi harfine algılanması beklenmemektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder