51.
"İsa Hıristyanların inandığı gibi Rab
olsa idi..." (Markos 10:18; 13:32;
Yuhanna 1:18)
Bizce
eğer Sayın Yüksel İncil'e böyle başvuracaksa
o zaman İncil'deki kavramları biraz da olsa
bilmek zorundadır. Onun başvurduğu üç ayet,
çok derin fakat aynı zamanda açık bir gerçeğe
değinmektedir. O da, İsa Mesih'in ikili
benliğidir. Yani Mesih hem %100 Tanrı özüne
sahip, hem de %100 insan özüne sahiptir.
Tanrı'nın Oğlu olarak ezelden beri sahip
olduğu tam Tanrılığına, Meryem'in oğlu olarak
doğduğu zaman tam insanlığı ekledi. Böylece
de Tanrı ile insanlar arasında tek Aracı
oldu (Bkz. I. Timoteyus 2:5). İncil bu yüce
olayı şöyle özetler:
"Mesih,
Tanrı özüne
sahip olduğu halde, Tanrı'ya eşitliği sımsıkı
sarılacak bir hak saymadı. Ama yüceliğinden
soyunarak kul özünü aldı
ve insan benzeyişinde doğdu. İnsan biçimine
bürünmüş olarak ölüme, çarmıh üzerinde ölüme
bile boyun eğip kendini alçalttı" (Filipililer
2:6-8).
İşte
bu, görünüşte var olan "çelişkiler"
aslında hiç çelişki değildirler. Kimi ayetler
Mesih'e "Tanrı özü" açısından
kimi ise O'nun "kul özü" açısından
bakmaktadırlar. Ancak Mesih'in taşımakta
olduğu bu iki nitelikten birini unuttuğunuzda
size öyle görünebilir. Şimdi Sayın Yüksel'in
verdiği ayetlere gelelim:
1)"İsa
yola çıkarken, biri koşarak yanına geldi.
Önünde diz çöküp O'na, "İyi öğretmenim,
sonsuz yaşama kavuşmak için ne yapmalıyım?"
diye sordu. İsa ona, "Bana neden iyi
diyorsun?" dedi. "İyi olan tek
biri var, O da Tanrı'dır." (Markos
10:18) Bu
ifadeyi okurken vurgu çok önemlidir, çünkü
İsa "BANA neden iyi
diyorsun?" değil, "Bana NEDEN
iyi diyorsun?" diye soruyordu. Yani
adam İsa'ya "İyi öğretmenim" olarak
seslendi. Fakat İsa'nın gerçekten kim olduğunu
hiç bilmiyordu. Adam'a "iyi" sıfatının
aslında ancak Tanrı'ya ait olduğunu açıklıyordu.
Kendisinin iyi olmadığını söylemiyordu ki!
İncil'in başka yerlerinde İsa şöyle söylemektedir:
"İyi Çoban Ben'im" (Yuhanna 10:11).
Hz. Davut, Zebur diye bilinen Mezmurlar'ında
diyor ki: "RAB çobanımdır;
benim eksiğim olmaz." (Mezmur 23:1).
Tevrat'ta da şöyle yazılıdır: "Yeruşalime
müjde getiren, sesini kuvvetle yükselt;
yükselt, korkma; Yahuda şehirlerine de:
İşte, Allahınız! İşte, RAB Yehova
yiğit gibi gelecek,...Sürüsünü çoban gibi
güdecek, kolu ile kuzuları toplayacak,
ve bağrında taşıyacak, ve emzikli olanları
yavaş güdecek" (Yeşaya 40:10-11). İsa,
Yeruşalim'e gelecek "İyi Çoban"
olan Rab'bin kendisiydi.
2)"O
Gün ve o saati, ne gökteki melekler, ne
de Oğul bilir; Baba'dan başka kimse bilmez."
(Markos 13:32)
İsa
burada "İnsanoğlu'nun bulutlar içinde
büyük güç ve görkemle geleceği" günden
bahsediyordu. Markos İncili özellikle Tanrı'nın
Oğlu İsa Mesih'i Rab'bin Kulu
olarak tanıtmaktadır (Bkz.
İncil mi İnciller mi?). Ve İsa'nın kendisi
söylediği gibi "kul efendisinin
ne yaptığını bilmez"
(Yuhanna 15:15). Oğul kul özünü aldığı zaman
yüceliğinden soyundu, sahip olduğu birçok
hakkı kullanmamaya, bildiği birçok şeyi
bilmemeye karar verdi.
3)"Tanrı'yı
hiçbir zaman, hiç kimse görmemiştir. O'nu,
Baba'nın bağrında bulunan ve kendisi Tanrı
olan biricik Oğul tanıttı."
(Yuhanna
1:18)
Soru
şöyledir: Eğer İsa insanlar tarafından görülmüşse,
ve Tanrı hiçbir zaman insan tarafından görülmemişse,
İsa nasıl Tanrı olabilir? Oğul veya Söz,
ancak insan bedenine büründüğü için
insanca görüldü. Bir kez daha İncil'in
sözleriyle açıklayalım: "Tanrı eski
zamanlarda peygamberler aracılığıyla birçok
kez ve çeşitli yollardan atalarımıza seslendi.
Bu son çağda da her şeyin mirasçısı olarak
belirlediği ve aracılığıyla evreni yarattığı
kendi Oğluyla bize seslenmiştir. Oğul,
Tanrı'nın yüceliğinin parıltısı ve O'nun
varlığının öz görünümüdür"
(İbraniler 1:1-3).
Sayın
Yüksel'in bu soruya eklediği son cümleyi
cevaplamak gerekirse ki herhalde ciddi olarak
sorulmadı, kendisine aynen kendi sorduğu
soru gibi saçma bir şey soralım. Eğer bir
kişinin bedeni sakatsa ruhunun da sakat
olması gereklidir mi diyelim? Yine de kişide
beden ve ruh olduğu halde kişi tek değil
midir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder